środa, 12 września 2012

Tanie a dobre vol. 2 Girard- New York Nights

Wszystkie fanki Armani Code proszone o uwagę... Ale może od początku. Girard to stary dom perfumeryjny, założony w 1920 roku, którego świetność przez lata poszła w zapomnienie. Kilka lat temu, brytyjska sieć drogeryjna Boots, postanowiła wskrzesić dwa stare zapachy Girarda- Lysval oraz Bouquet D'Orient oraz stworzyć trzy zupełnie nowe zapachy. Bali Sunrise i Provence Spring to miłe dla nosa świeże kwiatuszki, ale największym zaskoczeniem z tej trójki są właśnie New York Nights. Podobieństwo do Code jest ogromne, a trwałość i projekcja mocarne.

New York Nights otwiera się cytrusami i wielką musującą gruszką. Owocki są obecne na pierwszym planie jedynie przez chwilę, gdyż już po chwili na skórze rozkwitają jaśmin i kwiat pomarańczy na gęstej waniliowo-ambrowej bazie. Klasyczny Code to takie moje 'guilty pleasure', które rezerwuję na wieczorne wyjścia. Uwielbiam słodkie killery, ale Code przerasta mnie swoją ordynarnością. To jeden z nielicznych zapachów, który klasyfikuję jako 'wulgarny'. New York Nights jest pod tym względem jeszcze bardziej wieczorowy i wyuzdany. To wrażenie potęguje wyczuwalna mimo wszystko niezbyt wysoka jakość składników, choć nie należy się zrażać. Fanki wieczorowych, słodkich killerów na pewno odnajdą w tym zapachu coś dla siebie. Może delikatną tuberozę, która tu okazuje swoją łagodną twarz. A może to, że w New York Nights jest bardzo słodko i wyraziście, zwłaszcza gdy zapach już się rozwinie. Nawet jedno psiknięcie generuje intensywną chmurkę zapachu, która ciągnie się za nosicielką.

Ja swoje perfumy Girarda nabyłam na allegro w cenie 16 złotych + koszty przesyłki, ale widziałam go również w podobnych cenach w perfumeriach internetowych. Obecnie ofert brak, ale często się pojawiają. Warto polować, bo to idealny brat bliźniak Code. 



Twórca: Beverley Bayne
Nuty: bergamotka, mandarynka, cytryna amalfi, pomarańcza
         gruszka, liść czarnej porzeczki, kwiat afrykańskiej pomarańczy, jaśmin, esencja różana, tuberoza          
         drzewo sandałowe, ambra, wanilia i fasolka tonka.

8 komentarzy:

  1. Poluję na niego od dawna, ale jakoś nie mogę trafić;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak go gdzieś przyuważę, od razu dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, dzięki;) Ja jeszcze wczoraj buszowałam w sieci , nie tak dawno w sklepie paatal były wszystkie ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadłam jak śliwka w kompot. Uwielbiam Code'a i choć kilka tygodni temu dostałam 50-tkę w prezencie od narzeczonego, to trochę tańszy zastępnik by mi się bardzo przydał. Mogłabym się nim 'zlewać' na co dzień. Spis nut, opinie na fragrantice i Twoja notka tak mi zakręciły w głowie, że przekopałam cały internet.
    Ale, niestety, mimo zaawansowanego reaserchu nie udało mi się znaleźć NYN Girarda nigdzie, ani na allegro, ani na ebay ani w sklepach internetowych. Wiesz może, czy jest jeszcze szansa na dorwanie ich w Bootsie, bo nie wiem czy fatygować po nie przyjaciółkę czy dać sobie spokój...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie Bootsa wyświetla się podstrona Girarda, ale klikając w konkretny zapach wyświetla się page not found, więc jedynie wycieczka po lokalnych Bootsach będzie miarodajna. Na e-bay jest kilka pozycji:

      http://www.ebay.co.uk/itm/Girard-New-York-Nights-30-ml-/150900416887?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&hash=item23225da177

      http://www.ebay.co.uk/itm/GIRARD-New-York-Night-30ml-Eau-De-Toilette-Perfume-/280972610498?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&hash=item416b45cbc2

      http://www.ebay.co.uk/itm/Girard-New-York-Nights-Edt-/300780961477?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&hash=item4607f13ec5

      http://www.ebay.co.uk/itm/GIRARD-LADIES-WOMENS-3X-30ML-LYSVAL-BALI-NEW-YORK-EAU-DE-TOILETTE-PERFUME-SET-/230853548199?pt=UK_Health_Beauty_Fragrances_Women_s_Fragrances_PP&hash=item35bff198a7

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziękuję. Już wysmarowałam wiadomość do przyjaciółki. Z ebaya nie kupowałam nic nigdy i nie do końca wiem, jak to działa. Gdy wchodzę na ebay.pl wyszukiwarka nie znajduje mi tego zapachu, kiedy na ebay.com, faktycznie pojawia się kilka ofert. Nie wiem, czy w takim razie wysyłają do Polski. Jeśli w stacjonarnych Bootsach nie będzie, będę kombinować z ebay.

      Usuń
    3. Jeśli w Bootsach się nie uda, to proponuję napisać maila do sprzedawców z ebaya z pytaniem czy wysyłają za granicę i ile doliczają do wysyłki. Jeśli się nie zgodzą, zawsze możesz kupić ze swojego polskiego konta, ale w adresie do wysyłki podać dane przyjaciółki.

      Usuń
    4. Tak zrobię. Uparłam się i muszę je mieć. ;)

      Usuń